Sosiaalinen markkinointi — Ihmisen ja yhteiskunnan yhteistä etua edistämässä

Taiminen, Heini; Sormunen, Marjorita; Mäki-Opas, Tomi
Title: Sosiaalinen markkinointi — Ihmisen ja yhteiskunnan yhteistä etua edistämässä
Authors: Taiminen, Heini (Author)
Sormunen, Marjorita (Author)
Mäki-Opas, Tomi (Author)
Product number: 9789524083591
Product form: Paperback
Availability: Uusintapainos tulossa 3.1.2025
Publication date: 19.11.2024
Price: 35,00 € (31,82 € vat 0 %)

Publ. product code: OPA2024_001
Publisher: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL
Series: Opas 1
Edition: 2024
Publication year: 2024
Language: Finnish
Pages: 95
Product family: HOME
- Social and health services
- Health and social policy and economics
- Public health and welfare
Finnish library classification: 37 SOSIAALIPOLITIIKKA
Miten yhteiskunnallista hyvää edistetään ihmislähtöisesti huomioiden yksilöiden tarpeet ja toiveet? Kuinka markkinoinnin periaatteita, kuten arvonluonti, segmentointi ja kohde-ryhmäymmärrys, voidaan soveltaa yhteiskunnallisen hyvän edistämiseen? Sosiaalinen markkinointi on tehokas ja vaikuttava lähestymistapa yhteiskunnallisten haasteiden ymmärtämiseen ja ratkomiseen ihmislähtöisesti. Siinä hyödynnetään markkinoinnin periaatteita yhteiskunnallisen hyvän edistämiseksi. Tarkoitus on edistää yhteiskunnallista hyvää tavalla, jonka myös yksilö kokee itselleen merkitykselliseksi. Oppaassa kuvataan sosiaalisen markkinoinnin taustaa, periaatteita ja prosessia. Se tarjoaa käytännön työkaluja siihen, miten erilaisia yhteiskunnallisia haasteita voidaan tarkastella ja ratkaista sosiaalisen markkinoinnin avulla. Lisäksi opas tarjoaa ohjeita sosiaaliseen markkinointiin perustuvien toimenpiteiden suunnitteluun, toteuttamiseen ja arviointiin. Opas on suunnattu erityisesti terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen parissa työskenteleville mutta tarjoaa oivalluksia kaikille, jotka haluavat kehittää toimintaa tai palveluita ihmislähtöisesti sekä arvioida toiminnan vaikutuksia ja vaikuttavuutta. Opas on hyödyllinen myös tutkijoille ja opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita sosiaalisen markkinoinnin periaatteista ja monitieteellisestä taustasta.