Genom att skicka beställningsblanketten intygar du att du läst leverans- och betalningsvillkor och att du godkänner och följer dem.

Leveranssätt

Beställningarna levereras till kunden antingen som postpaket för avhämtning från närmaste postkontor eller till mottagarens dörr.

Leveranskostnader

  • hämtning av paket från posten 4,90 € 
  • leverans till dörr 7,90 € 
  • 20,00 € till utlandet (enskilda beställningar). För mer en 20 produkter, var god och kontakta: asiakaspalvelu@thl.fi.

Leveransavgiften är alltid specifik för beställningen. Den tas ut en gång per beställning, och ändras inte beroende av antalet leveranser. Leveransavgiften tas ut i samband med den första delleveransen.

Leveranstider

  • Finland 7 arbetsdagar
  • Europa 7 + 3–7 arbetsdagar
  • Utanför Europa 7 + 6–14 arbetsdagar. 

Vissa produkter är Print-on-Demand-produkter som trycks först på beställning. Leveranstiden för dessa produkter är 8 arbetsdagar. 
Leveranstiden beror på de beställda produkternas tillgänglighet. Uppgifterna om produkternas tillgänglighet meddelas alltid i samband med basuppgifterna om produkten. 
Beställningen kan ge upphov till flera delleveranser; de beställda produkterna faktureras per delleverans.

Om leveransen av produkten blir väsentligt fördröjd, meddelas kunden utan dröjsmål om detta. Kunden kan återkalla sin beställning, om leveransen inte har skett inom den tid som meddelats avnätbokhandeln. Registrerade kunder kan följa hur beställningen framskrider i nätbokhandeln.

Avbeställning och returrätt

Nätbokhandelns kunder har med stöd av konsumentskyddslagen rätt att återkalla sin beställning eller en del av den inom fjorton (14) dagar från mottagandet av produkten. Produkter som är oanvända och i säljbart skick kan returneras utan kostnader. Om du returnerar hela beställningen innehåller återbetalningen också expeditionsavgiften.

Returnera en produkt på följande sätt:

  • Bifoga den returneringsblankett som sänts med beställningen till den oanvända och säljbara produkten. 
  • Förpacka boken eller böckerna i sin ursprungliga förpackning och anteckna KUNDRETUR på förpackningen. 
  • Skicka paketet till adressen:
Storia Oy
Kundreturnering
Hakakalliontie 10
05460 Hyvinge

Produktfel

Om du får fel produkt eller produkten är defekt, kontakta kundtjänsten vid Storia omedelbart: kundservice@storia.fi

Vi skickar en ny produkt avgiftsfritt. Om detta inte är möjligt, returnerar vi den betalning vi fått för produkten när vi mottagit den returnerade produkten.

Returnera den felaktiga produkten enligt ovan nämnda anvisningar.

Storia Oy, FO-nummer: 0110031-0