Sosiaalinen markkinointi — Ihmisen ja yhteiskunnan yhteistä etua edistämässä

Taiminen, Heini; Sormunen, Marjorita; Mäki-Opas, Tomi
Titel: Sosiaalinen markkinointi — Ihmisen ja yhteiskunnan yhteistä etua edistämässä
Författare: Taiminen, Heini (Författare)
Sormunen, Marjorita (Författare)
Mäki-Opas, Tomi (Författare)
Artikelnummer: 9789524083591
Form: Mjukband
Tillgänglighet: Uusintapainos tulossa 3.1.2025
Utgivningsdatum: 19.11.2024
Pris: 35,00 € (31,82 € moms 0 %)

Förlagets identifieringsnummer: OPA2024_001
Förlag: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL
Serie: Opas 1
Upplaga: 2024
Utgivningsår: 2024
Språk: finska
Antal sidor: 95
Produktgrupp: STARTSIDA
- Social- och hälsotjänster
- Hälso- och välfärdspolitik samt -ekonomi
- Befolkningens hälsa och välfärd
Bibliotekssignum: 37 SOCIALPOLITIK
Miten yhteiskunnallista hyvää edistetään ihmislähtöisesti huomioiden yksilöiden tarpeet ja toiveet? Kuinka markkinoinnin periaatteita, kuten arvonluonti, segmentointi ja kohde-ryhmäymmärrys, voidaan soveltaa yhteiskunnallisen hyvän edistämiseen? Sosiaalinen markkinointi on tehokas ja vaikuttava lähestymistapa yhteiskunnallisten haasteiden ymmärtämiseen ja ratkomiseen ihmislähtöisesti. Siinä hyödynnetään markkinoinnin periaatteita yhteiskunnallisen hyvän edistämiseksi. Tarkoitus on edistää yhteiskunnallista hyvää tavalla, jonka myös yksilö kokee itselleen merkitykselliseksi. Oppaassa kuvataan sosiaalisen markkinoinnin taustaa, periaatteita ja prosessia. Se tarjoaa käytännön työkaluja siihen, miten erilaisia yhteiskunnallisia haasteita voidaan tarkastella ja ratkaista sosiaalisen markkinoinnin avulla. Lisäksi opas tarjoaa ohjeita sosiaaliseen markkinointiin perustuvien toimenpiteiden suunnitteluun, toteuttamiseen ja arviointiin. Opas on suunnattu erityisesti terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen parissa työskenteleville mutta tarjoaa oivalluksia kaikille, jotka haluavat kehittää toimintaa tai palveluita ihmislähtöisesti sekä arvioida toiminnan vaikutuksia ja vaikuttavuutta. Opas on hyödyllinen myös tutkijoille ja opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita sosiaalisen markkinoinnin periaatteista ja monitieteellisestä taustasta.