Yhteispeli koulussa — Opas hyvinvoinnin ja vuorovaikutuksen vahvistamiseen
Kampman, Mikko; Solantaus, Tytti; Anttila, Niina; Ojala, Tiina; Santalahti, Päivi; Yhteispeli-työryhmäTuotetiedot
Nimeke: | Yhteispeli koulussa — Opas hyvinvoinnin ja vuorovaikutuksen vahvistamiseen | ||
Tekijät: | Kampman, Mikko (Kirjoittaja) Solantaus, Tytti (Kirjoittaja) Anttila, Niina (Kirjoittaja) Ojala, Tiina (Kirjoittaja) Santalahti, Päivi (Kirjoittaja) Yhteispeli-työryhmä (Kirjoittaja) Heikkilä, Hanna-Riikka (Kuvittaja) |
||
Tuotetunnus: | 9789523025851 | ||
Tuotemuoto: | Kierreselkä | ||
Saatavuus: | Toimitusaika 1-3 arkipäivää | ||
Hinta: | 38,70 € (35,18 € alv 0 %) | ||
|
|||
Lisätiedot
Kust. tuotetunnus: | MUU3082015 |
Kustantaja: | Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL |
Painos: | 3. painos, 2023 |
Julkaisuvuosi: | 2016 |
Kieli: | suomi |
Sivumäärä: | 244 |
Tuoteryhmät: | - Lapset, nuoret ja perheet |
Kirjastoluokka: | 38 KASVATUS. OPETUS. KASVATUSTIEDE |
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: | koulukasvatus, lapset (ikäryhmät), oppilaat, hyvinvointi, vuorovaikutus, tunnetaidot, sosiaaliset taidot, sosioemotionaaliset taidot, luokkatyöskentely, koulut, koti, esiopetus, alkuopetus, yhteistyö, työyhteisöt, kouluviihtyvyys, kehittäminen |
Esittelyteksti
Yhteispeli on käytännöllisten toimintatapojen kokonaisuus tunne- ja vuorovaikutustaitojen opettamiseksi lapsille. Se sisältää johdonmukaisia ja koulun arkeen sopivia keinoja luokanopettajille ja rehtoreille lasten kehityksen tukemiseksi. Yhteispeli tarjoaa konkreettisia työtapoja koulun tavoitteellisen kehittämisen tueksi ja koko kouluyhteisön hyvinvoinnin vahvistamiseksi. Se on hyödyllinen myös sivistysjohtajille, jotka pyrkivät uudistamaan alueensa koulujen toimintaa sekä ennaltaehkäisemään ja vähentämään koulutyötä kuormittavia ongelmia. Yhteispeli jakaantuu seuraaviin osa-alueisiin: työ luokassa, kodin ja koulun yhteistyö, koulun kehittäminen, toiminta työyhteisössä sekä esi- ja alkuopetuksen yhteistyö. Yhteispeli on kehitetty kehityspsykologiseen, kasvatustieteelliseen ja lastenpsykiatriseen tietoon perustuen, yhteistyössä suomalaisten koulujen, lasten ja vanhempien kanssa.